Časopis pro reflexi křesťanských souvislostí v sociálních a humanitních oborech

Caritas et veritas 2021, 11(1):149-160 | DOI: 10.32725/cetv.2021.014

Fenomén koronavirové krize v esejích studentů pedagogiky volného času na Teologické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích

Stanislav Suda
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Teologická fakulta, Katedra pedagogiky, Kněžská 8, 370 01 České Budějovice

Téma koronavirové krize je aktuální a prozatím nejsou známa data o způsobech prožívání této krize jednotlivými studenty a o jejich dopadech na studium či profesi. Provedené kvalitativní šetření se proto věnuje prožívání této krize z pohledu studentů a důležitosti jejich postojového ukotvení při zvládání této náročné situace. Studentům bakalářského programu pedagogika volného času byl zadán autorský esej na téma „Já, moje profese a covid“, který byl následně fenomenologicky analyzován za účelem zjištění subjektivní roviny prožívání krize. Ze vzorku 182 esejů bylo odečteno 7 obecnějších postojových kódů, které ilustrují prožívání studentů a způsob vyrovnávání se s tímto fenoménem na základě osobního postoje a ukazují výhodnost určitých postojových kódů (osobního nastavení) pro zvládání dlouhodobé krize. Implikace výsledků je možná ve dvou rovinách: nabízejí metodologickou příležitost ve srovnávacích studiích s očekávanými souběžnými metodicky jinak vystavěnými výzkumy koronavirové krize a taktéž poukazují na nezbytnost aktivního osobního nastavení v dlouhodobé krizi.

Klíčová slova: eseje, koronavirová krize, kvalitativní metodologie, postoje, covid-19

Zveřejněno: 1. říjen 2021  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Suda, S. (2021). Fenomén koronavirové krize v esejích studentů pedagogiky volného času na Teologické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Caritas et veritas11(1), 149-160. doi: 10.32725/cetv.2021.014
Stáhnout citaci

Reference

  1. Tomáš ŘIHÁČEK, Ivo ČERMÁK, Roman HYTYCH a kol., Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy. Brno: Masarykova univerzita, 2013.
  2. Viktor Emil FRANKL, Vůle ke smyslu, Brno: Cesta, 2006.
  3. Vladimír CHRZ, Předmluva aneb Co je vlastně experimentální dramatika, In: Experimentální dramatika, Stanislav SUDA, České Budějovice: Epistéme, 2017.
  4. František JIRÁNEK a kol., Otázky psychologie učeni. Praha: SPN, 1970.
  5. Jiří ČERNÝ, Fotbal je hra (pokus o fenomenologii hry), Praha: Československý spisovatel, 1968.
  6. Jan HENDL, Kvalitativní výzkum: Základní metody a aplikace, Praha: Portál, 2005

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.